zambia-zimbabwe.reismee.nl

Dag 6

Vandaag gaan alle vrijwilligers aan de slag in het gevogelte gedeelte zodat de vijver klaar komt. Dus daar start ik mee in de ochtend. Om 11.00u is het animal time en halen we Andre (het jonge aapje) uit zijn verblijf en komt hij met ons chillen bij het zwembad en spelen we met hem. We moeten hem dan een tuigje aandoen, zodat hij makkelijk meekan. Dit is nog een hele opgave… Een van de andere vrijwilligers is mij aan het leren hoe dit moet, aangezien ik langere tijd blijf zodat ik hem er straks ook uit kan halen. Eenmaal in de kooi moet je Andre vast pakken, dan laat hij even zijn temperament zien en gaat hij schreeuwen/huilen als een baby haha; alleen bij blanke mensen though as i’ve been told.. Op het moment dat je Andre vastgrijpt en zijn tuigje om doet, poept hij alles onder (stressmoment).. Dus degene die hem er uithaalt krijgt eigenlijk altijd wel poep over zijn kleren.. Heel fijn dat ik dat straks ben haha… De vrijwilliger die hem er nu uit had gehaald kreeg dus allemaal poep over haar kleren.. Maar al met al was hij in zijn tuigje en gingen we met hem bij het zwembad chillen. Erg leuke taferelen. Vrijwilligers die hem proberen te trainen door hem te belonen wanneer hij komt als ze hem roepen. Onze uil ‘Dude’ die Andre zit te klieren. Andre die er vandaar gaat met een sok, telefoon en mijn slipper. Maar Andre is vooral een schatje en komt lekker bij je zitten knuffelen. Ik ben nu al fan van hem! Foto’s volgen nog; hopelijk..

Na lunch heb ik nog een uurtje de tijd om bij Andre en Steven (zijn kooigenootje) in de kooi door te brengen. Daarna ga ik weer aan de slag bij de vijver. Uiteindelijk hebben we de vijver klaargekregen en ziet het er weer mooi schoon uit. De vogels, eenden etc. waren er in ieder geval erg blij want ze waren volop aan het flapperen in het water. Daarna nog een leeg verblijf/gebied zo ver als we kunnen leeghalen en dan zit de werkdag er weer op. Een heerlijke douche is zeker verdiend en de rest van de avond doe ik het vooral rustig aan.


Reacties

Reacties

M alhamwi

Zeg groeten naar Andre ??? ook kan kom here beetje bezoek !!!!?

Naomi

Wat zul jij Andre missen straks! Laatste foto zag er al wat natuurlijker uit je wordt een talent.

Loes en Mari

Klinkt allemaal gezellig Dimara. Ik constateer nu al een toenemende behoefte aan een puppy bij thuiskomst. Wellicht geen aapje maar een hondje is ook leuk.
Geniet ervan!

Anja

Wat heerlijk om te lezen en wat schrijf je heerlijk. ???

Mam

Pas maar op dat Tammam niet jaloers wordt op Andre.?

Erna

Goed bezig Dimara, en lekker genieten! Groetjes.

Lieke, Lia, Nicole & Elle - team VW Travel Active

Haha, ja André is me er eentje he. Hard werken, maar hopelijk erg lonend! Fijn dat je ook een leuke klik hebt met de andere vrijwilligers. Nu alweer benieuwd naar je volgende verhalen :) Werk ze & have fun! Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active