zambia-zimbabwe.reismee.nl

Dag 8

Vandaag is het zondag, wat betekent dat we alleen in de ochtend hoeven te werken (afgezonderd van de nursery). In de ochtend start ik wederom op in the nursery zoals altijd. Daarna ga ik samen met 1 andere vrijwilligers het konijnenverblijf leeg vegen van al het vieze hooi en de poep. Nadat we 1 verblijf klaar hebben is het alweer lunchtijd.

Na de lunch halen we André weer uit zijn kooi om buiten met ons te chillen. Vandaag is er alleen één uitdaging.... ik ben degene die hem in zijn harnas moet krijgen. Een heel avontuur want ik wil hem geen pijn doen wanneer ik hem past pak en ik wil niet gebeten worden haha. Hij blijft ook maar van me wegrennen, zelfs wanneer ik hem een druif geen steelt hij hem snel en is er weer vandoor. Uiteindelijk heeft een andere vrijwilliger hem samen met mij in een hoek gedreven, en daar kom ik hem vast pakken. Op het moment dat je hem vastpakt huilt en schreeuwt hij als een klein kind. Maar deze keer hield hij al gauw op met huilen. Het harnas aandoen en de lijn aanklikken ging verder allemaal prima, dus toen konden we bij het zwembad gaan chillen.
André was vandaag in een klierige bui. Normaal blijft hij in de buurt en komt hij knuffelen. Vandaag was hij aan het weglopen, zover dat we er achteraan gingen. Luisteren kwam vandaag niet in zijn woordenboek voor haha.. Een van de andere vrijwilligers ging op een gegeven moment haar moeder bellen en ging verderop zitten en André bleef haar maar achtervolgen. Iedere keer weer terugbrengen, maar hij volgde haar weer. Tot op het punt dat ze in haar kamer ging bellen en André buiten bij haar op de deur stond te bonken en de schreeuwen. Net een klein kind in temperamentvolle bui.. wel een komisch effect haha.

Op een gegeven moment André toch maar even weer vastgemaakt en in mijn armen gehouden, aangezien er 3 nieuwe vrijwilligers aankwamen. We wilde ze niet afschrikken met een gekke aap haha. Even kort kennismaken met de vrijwilligers en dan brengen we André terug naar zijn verblijf.

De rest van de dag zijn we vrij dus we gaan lekker zwemmen in het zwembad; een heerlijke afkoeling en erg gezellig.

Nog even gauw naar de nursery, kijken of we nog kunnen helpen; want ook op de vrije dagen gaat de nursery gewoon door.

Na een heerlijke douche en avondmaal met chocolade 'pudding' als toetje, gaan we met alle vrijwilligers naar de 'funroom'. Deze ruimte is voor de vrijwilligers waar je een film kunt kijken, kunt darten en een potje kunt poolen. Ik heb die avond met 4 andere vrijwilligers gepoold. Dit was erg gezellig en er waren genoeg komische momenten, met name vanwege de ruimte die we hadden voor onze keu. Ofja eigenlijk de ruimte die we NIET hadden, door de palen die in de weg zaten hahaha. Maar zeker een geslaagde avond! En dan is het bedtijd; slaap lekker!

Reacties

Reacties

Naomi

En had Andre je nog versierd tijdens het aantrekken van het harnas? Een welverdiende avond vrij!! Klinkt erg leuk allemaal

Mam

Heb je nog geluk dat Andre je niet onder gepoept heeft. Dat doet hij toch meestal bij degene die het harnas aan wil doen ?
En hij gedraagd zich inderdaad net als een mensenkind ha ha.
Leuk dat er nog meer vrijwilligers zijn kun je savonds gezellig chillen.
Dikke kus

Dimara van Wichen

Ooh maar hij zit gaat op je zitten met een vieze kont etc dus je krijgt altijd wel poep op je Hahah. Part of the job

Mam

Misschien moet je hem een luier aan doen?

Loes

Hé Dimara, nog geen genoeg van al dat poep scheppen en schoonmaken? Of maakt het zo dicht bij bijzondere dieren zijn veel goed?
Het klinkt in ieder geval of je het prima naar je zin hebt....dus ga zo door!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active