zambia-zimbabwe.reismee.nl

Dag 12

Vandaag ben ik ingeroosterd bij de carnivoren. Jippie daar had ik opgewacht want het is mijn eerste keer in dit gebied. Helaas bleek dat we minder carnivoorgerelateerde dingen doen dan ik had gedacht. Dagen er voor heb ik andere vrijwilligers horen praten over ‘the slab’ waar ze paarden, ezels, koeien etc in stukken snijden. Maar Nope; wij beginnen de ochtend met spijker uit palen trekken omdat we de palen van de hekken voor het publiek gaan vernieuwen. Werkt erg therapeutisch moet ik zeggen..

Dan hebben we weer tea time en animal time. André was vandaag helaas niet zo lief.. toen de coördinator van de apen wegliep van het zwembad waar we zaten, en ik hem vasthield omdat hij er anders vandoor gaat werd hij een beetje chagerijnig en beet hij in mijn hand. Resultaat: twee rode puntjes van de tandafdrukken. Voor straf stop ik hem gelijk terug in zijn kooi en krijgt hij geen appels meer maar zijn buren wel; lekker puh

In de middag maak ik het verblijf schoon van 2 kleine carnivoren. Hoe ze in het Nederlands precies heten weet ik niet maar ze lijken op stokstaartjes. Wanneer ik daar mee bezig ben komt mijn kamergenoten mij helpen; ze is terug van haar uitstapje naar de Victoria falls: JIPPIE

Vandaag was een lange zware dag: werken tot 17.00u, veel pijn aan mijn voeten en mijn rug doet erg veel zeer van het scheppen, kruiwagen rijden en werken in een kooi. Ik ben zo blij dat deze dag er op zit; ik kan niet meer mijn pijpje is leeg.

Ik ga gauw douchen en ‘s avonds spelen alle vrijwilligers een spelletje genaamd ‘spoons’. Dit praktisch gezien hetzelfde als ezelen maar ipv slaan moet je dan een lepel pakken van de tafel en degene die geen lepel heeft krijgt een letter. Het was een gezellig avond met veel gelach en gestress

Reacties

Reacties

mam

Wat ben jij streng zeg dat Andreetje geen appeltje krijgt haha. Nee hoor groot gelijk had hij maar niet moeten bijten. Ja dat is hard werken he dat scheppen en kruien. Hopelijk naar een nachtje lekker slapen je rug ook weer uitgerust.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active