zambia-zimbabwe.reismee.nl

Dag 24

Jippie vandaag ben ik ingeroosterd bij de carnivoren! Eerste keer dat ik een volle dag bij de carnivoren draai. We beginnen met de waterbakken van alle verblijven schoon te maken en te vullen met nieuw schoon water. We maken de slaapplek van een van de luipaarden schoon en stoppen er vers hooi in. Verder werke we in de slab. Hier wordt het voedsel ed voorbereid. Er is vandaag een dood schaap binnengekomen die we moeten klaarmaken voor de leeuwen. Onze carnivoren jongen begint met snijden en wij houden de poten vast zodat hij ze af kan snijden/hakken. Dan mag ik ook proberen een been af te snijden. Schapen zijn echter taaier dan je denkt, zelfs als ze dood zijn haha. Het ziet er zoveel makkelijker uit als zij het doen. Maar goed het gaat lastig maar er komt beweging in. Helaas is het zijn achterpoot en krijg ik dus scheetjes die nog ontglippen en organen die er uit vallen.. al honger? Het gaat wat lastig en dan zien we ineens waarom... het schaap was (helaas) zwanger en dus moesten we de dode foetus er uit halen. Goed; schaap klaar. Dan gaan we door met stapels maken van kippen, heel veel kippen. Wanneer alles geprept is is het voedertijd. Dit is bijna een spelletje want we moeten kippen over hoge hekken heen gooien in het verblijf van de leeuwen. Gelukkig heb ik mijn volleybalervaring en kan ik ze goed er overheen gooien. Volgens mij waren de mannen onder de indruk want alle andere meiden gooide ze tegen het hek aan Hahahah. Ik gooide zelfs per ongeluk een kip op het hoofd van een leeuw...oeps.. beetje ongelukkig neergekomen haha, niks aan de hand verder gelukkig. Zo cool om te zien hoe wild de beesten worden en vooral de leeuwen wanneer het voedsel komt en vooral wanneer het plaatselijk personeel tussen de verblijven door lopen. Ze springen op tegen de hekken en zijn mega groot, grommen en proberen met de klauwen bij hem te komen. Eerlijk is eerlijk het klinkt misschien allemaal heel vies maar het was een van de geweldigste werkdagen; ik vond het super; op de geur na dan haha..

Dan moeten we ons snel klaarmaken want vanavond is pizza and movie night. Ik spring gauw in de douche en wanneer iedereen er is gaan we eerst pizza eten. Wederom is dit erg lang wachten, wel zeker een uur maaar wanneer het moment daar is smaakt het wel erg goed. Dan door naar de film; ik ga een komedie kijken. Het is een redelijke film haha. In ieder geval een gezellige avond en dan wanneer we terug zijn is het al 2300u geweest en ga ik gauw slapen want ik ben moe!


Reacties

Reacties

Naomi

Aahh nee. Vind zo zielig van dat schaap... fijn dat je leuke tijd hebt. Je doet trouwens niet echt aan AFRIKAANSE leven hรจ met milkshakes pizza etc

Loes

Nou, nou, heftig daar met al dat hakken en snijden op een schaap. En dan ook nog zwanger. Sneu hoor!
Wel grappig dat jij het gewoon allemaal doet.

Anja

Jeetje jou is ook niks te gek he???

Erna

haha volgens mij is het tijd om de messen te SLIJPEN.....

M ALHAMWI

HAHAHAH volleybalervaring mooi straks jij treug ga naar volleybalkampioenschap in het van kippen

Mam

Ha ha je kunt zo slagerinneke worden. Lijkt me inderdaad fantastisch om dit zo dichtbij me te maken. Wel beetje zielig dat het schaap zwager was maar ja het schaap wat toch al dood dus foetus ook. Its the circle of life moet je maar denken.
En het net hangt wel een beetje hoog voor volleybal. ?
Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active