zambia-zimbabwe.reismee.nl

Dag 38

Vandaag heb ik mijn eerste werkdag hier in Zambia. Ik word opgehaald door een lerares van de farm en we lopen daarheen: ruim 1,5 uur lopen maar gelukkig is het wat koeler (in de ochtend) en is het prima te doen. Eenmaal daar aangekomen laat ze me eerste de schol zien en vervolgens stelt ze me voor aan de farm opzichter. Deze man is zelf ook blind. Hij leidt me rond over het terrein en stelt me voor aan het personeel. Een aantal personeelsleden 'mankeren' iets; dan wel licht verstandelijk beperkt, blind of doof. Maar allemaal werken ze om hun familie te onderhouden. Daarna heb ik een gesprekje met hem gehad om de dagen e.d. te bespreken. Vervolgens gaan we even aan het werk; onkruid/overbodige planten plukken. Dan is het 12.00u en ben ik klaar. Ik ga samen met anderen vrijwilligers terug in de taxi naar Sunbird. Wanneer we terug zijn gaan we lunchen en om 14.30u gaan we richting huiswerkclub. Hier komen de kinderen uit de Linda buurt naar toe voor extra hulp met school en voor sommige is dat het enige aan school wat ze hebben. Toen we daar aankwamen, stonden ze ons juichend en enthousiast op te wachten. In het begin was het een beetje ongemakkelijk om ik niet goed wist wat ik moest doen, aangezien het mijn eerste keer daar was. Maar er komt een meisje naar mij toe, Faith, en met haar begin ik huiswerk te geven. Ze legt me even uit hoe het werkt haha en ik verbaas me over hoe slim ze is. Erg leuke meid. Eenmaal opgestart is  het erg leuk en gezellig. Om 17.00u is het afgelopen en gaan we terug naar Sunbird en om 19.00u gaan we eten. 

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active