zambia-zimbabwe.reismee.nl

Dag 41

Vandaag in de ochtend ga ik nar de Linda Farm. Ik vind helpen op de school leuker dan in het veld werken, dus ik vraag of ik op hun (farm) school mag helpen. Dit is oke, dus werk ik tot 12.00u op de school. Dit zijn nog de echt kleinere kindjes dus veel hoef ik niet te doen. Ze maken in ieder geval genoeg lawaai haha. Ze starten met schrijf oefeningen, om de letters te leren schrijven, daarna doen ze een beetje rekenen. Natuurlijk nog erg simpele rekensommetjes. Dan is het voorleestijd. Ik mag een verhaaltje voorlezen. Alle kinderen zijn zo enthousiast om mij te zien en komen me gedurende de les knuffelen en met het verhaaltje komen ze nog net niet op me zitten haha Daarna is de rest van de tijd zo goed als pauze. De kinderen gaan spelen en de leraressen maken nshima. Ik neem ook een korte pauze en verder interact ik ook wat met de kids. Ze vinden allemaal mijn zonnebril erg interessant en een meisje wilde graag met mij op de foto, dus... fototijd! Ik maak ook een kleine video van haar wanneer ze aan het dansen is haha. Wanneer ze dit doorheeft begint ze te twerken en barst ze in lachen uit haha.
Om 12.00u loop ik met de kids de farm uit want school zit er weer op. De twee meiden die veel aandacht bij mij zochten, liepen een heel stuk met mij mee, naar hun huis. Ik loop terug naar de Linda Community School, zodat ik met de anderen een taxi terug pak. Na lunch gaan we naar huiswerkclub. Maar voordat we daar heen gaan stoppen we bij 'Maramba'. Dit is een wijk, waar vrijwilligers naar een Afrikaanse stoffenwinkel gaan en waar je deze stoffen vervolgens kunt afgeven bij een klerenmaker zodat ze voor je maken wat je maar wilt. Je eigen Afrikaanse kleren..super tof! Hier ga ik zeker gebruik van maken. Ik heb deze keer stoffen uitgezocht en de klerenmakers gevraagd om een chetenge (dit is soort wikkelrok, want hét kledingstuk is voor vrouwen in Zambia), 2 broeken & een rugzak. Voor een volgende keer heb ik nog veel meer nodig, maar ik ga niet verklappen waarvoor..
Daarna gaan we door naar huiswerkclub. Ik vind het zo moeilijk alle Afrikaanse namen te onthouden, dat is zo lullig voor de kids soms.. Maargoed. Ik vind huiswerkclub super leuk om te doen, elke keer weer! Daarna gaan we weer terug naar Sunbird. We eten wat, springen onder de douche en 's avonds spelen we spelletjes.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active