zambia-zimbabwe.reismee.nl

Dag 45

Vandaag heb ik weer school. In de ochtend weer lopen naar school. Nu zijn er nog 3 vrijwilligers in de klas dus ik observeer vooral en loop rond om te helpen bij vragen van de kinderen. Elke dag krijgen de kinderen Engels en wiskunde en om de dag is het social studies of science. Ik vind het erg leuk om de kinderen te helpen, ze waarderen het ook. Wat apart is om te zien is dat er 12 jarige en 18 jarige kinderen samen in de klas zitten. Sommige kinderen konden niet eerder naar school vanwege geldproblemen of werk en zitten daarom met 18 jarige leeftijd pas in 6th grade. Mijn klas bestaat totaal uit 55 kinderen; grofweg 20 meisjes en 35 jongens. En de leeftijden zullen ongeveer lopen van 11 tot 18 jaar.
Het helpen van de kinderen geeft een voldoend gevoel en het is erg leuk en waardevol. Rond een uur of 12 zijn we weer klaar. We gaan terug voor lunch en dan om 14.30u gaan we richting huiswerkclub. Dit blijft super leuk om te doen. Wanneer we terug gaan zit de dag er op. We gaan eten en in de avond relaxen we of doen we een spelletje.