zambia-zimbabwe.reismee.nl

Dag 47

Vandaag was ik iets te laat op school want het meisje dat een taxi zou regelen had zich vergist en geen taxi geregeld.... Maar goed eenmaal daar waren ze bezig met het uitleggen van het spel dat we gingen doen. Het was namelijk de laatste dag van 2 vrijwilligers en dus wilden ze het leuk afsluiten. Wij helpen ze hier een beetje bij, dit was erg leuk en leerzaam voor de kids. Een spel met bijvoeglijke naamwoorden en wat zijn de kinderen fanatiek haha erg leuk! Er werden ook prijsjes uitgedeeld, ook degene die niet hadden gewonnen regen een prijsje. Hier kwam echter wat discussie over want degene die een pen kregen, wilden ook graag een schrift.. Dus we hebben ze toen even moeten aanspreken op beleefdheid en dankbaarheid tonen. Heel apart want andere dagen vechten ze om een pen en nu waren ze niet blij met een pen, omdat anderen een schrift kregen. Nadat ze hierop aangesproken waren boden ze (allemaal) hun excuses aan en hebben we een gezellige dag kunnen voortzetten. Na de pauze hebben we nog even wat wiskunde gedaan. Dan lunchen we op school uit onze lunchboxjes. Daarna om 13.00u starten we met de leesclub. Voor een eerste keer was dit een succes. Iet wat chaotisch maar dat is normaal denk ik voor een eerste keer en zeker met enthousiaste kinderen. Ik vond het zelf ook super leuk om te doen! En voor sommige kinderen is het ook echt wel nodig om te oefenen met het lezen van Engels. Het niveauverschil zelfs in dezelfde klas is erg groot.. Dus een goede oefening en de kinderen die extra willen oefenen maken er ook allemaal gebruik van! De kinderen komen zelfs naar ons, leraren, toe om één op één te lezen, zodat we ze met persoonlijke aandacht kunnen helpen. De kinderen zijn erg gemotiveerd om te leren. Zo zijn er ook kinderen die in de schoolpauze in de klas blijven om bepaalde vragen te bespreken met ons, wanneer ze iets niet begrijpen. Erg mooi om te zien hoeveel motivatie de kinderen hebben.
Na de leesclub lopen we naar de huiswerkclub. Zoals altijd is dit weer erg leuk, ik was alleen een beetje moe van de lange dag. Dus wanneer we klaar zijn en terug gaan doe ik het rustig aan en neem ik een lekkere douche.