zambia-zimbabwe.reismee.nl

Dag 53

Wanneer we in de ochtend naar school lopen worden we onverwachts opgepikt door een van onze vaste taxi chauffeurs en krijgen we een gratis ritje naar school aangeboden. Dit was meer dan welkom op een erg warme dag en dan lopen voor 1,5 uur. De dag begon goed. We zijn nu wel erg vroeg dus gaan Dayna en ik naar de markt en koop ze wat eten voor (dezelfde) oude mevrouw die voor een wees zorgt en brengen we dit naar haar. Daarna gaan we naar onze klassen. We beginnen weer met wiskunde. Dan doe ik weer Engels en vervolgen ik mijn les van gisteren. Met social studies hebben we het vandaag over het huwelijk en de waarden daarvan. Na wiskunde was Dafne de stad ingegaan voor een afspraak dus was ik alleen met Janneke in de klas. Janneke grijpt niet heel erg in wanneer rumoerig is, dus ik probeer de orde terug te krijgen. Dit lukt dan voor 10 minuten en daarna beginnen ze weer te praten. Dus op een gegeven moment maar even duidelijk laten merken dat ze vandaag erg vervelend waren.
Wanneer school klaar is, gaan we weer terug naar huis. Om 14.30u gaan we weer naar huiswerkclub. Hier wordt ik door Moses (de 'baas') uitgenodigd om mee te gaan op een excursie voor de kinderen, zodat ze kunnen zien wat ze kunnen doen als ze goed leren en natuurlijk voor de leuk. Door een deal met de organisatie hebben de kinderen gratis entree of korting en zijn de enige andere kosten voor hen de transportkosten. Totaal is het per kind 30 kwacha; dit is nog minder dan 3 euro p.p. Voor veel kinderen en hun ouders is dit nog veel geld en kunnen ze zich het niet veroorloven. Dus wij als vrijwilligers hebben aangeboden om voor enkele kinderen te betalen. Ieder betaalt dan voor de kinderen die ze graag willen meehebben, de favorietjes. Aangezien het voor ons vrijwilligers veel geld zou zijn anders als we voor alle kinderen zouden betalen en onszelf. Wij betalen namelijk wel volprijs. Ik betaal voor 3 kinderen: Blessing, Davies en Kanji. We gaan weer terug naar huis.

Reacties

Reacties

Loes

Had je maar een stappenteller gehad, met al die kilometers. En wat gezellig en goed van jullie om ook te betalen voor een aantal kinderen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active