zambia-zimbabwe.reismee.nl

Eerste dag op Chipangali

Na een lange vliegreis was ik dan eindelijk aangekomen in Bulawayo. Een medewerker van Chipangali kwam mij ophalen en we hebben gezellig kunnen kletsen op de terugweg. We zijn gelijk even gestopt bij de supermarkt om wat eten te halen. Daarbij kreeg ik gelijk de tip; als ik geld wil 'pinnen', om bij te pinnen in de supermarkt, aangezien de atm's geen geld hebben....

Eenmaal aangekomen bij Chipangali heb ik een kleine rondleiding gehad en heb ik het personeel en de andere vrijwilligers ontmoet. Het was toen net knuffeltijd met de kleine baboon. En terwijl het aapje op iemand zijn buik zit, moest hij plassen.. beetje jammer maar wel erg komisch haha. Er zijn momenteel 4 andere vrijwilligers en dinsdag komt er een nieuwe aan; mijn kamergenootje.

In het begin was het nog wel wat awkward met de anderen, maar na wat tijd en kletsen is het erg gezellig. Ik heb ook stroopwafels gegeven aan de eigenaren; ik hoefde niet eens te zeggen wat het waren wat ze kenden de beroemde stroopwafels al. En ze zijn er dol op!

Voor de rest van de dag heb ik vooral meegekeken met het personeel en de vrijwilligers wat er zowel gedaan moet worden, heb ik een ronde gelopen over het terrein om de dieren te bekijken en heb ik het voederuurtje van de carnivoren aanschouwd. Als ze honger hebben, hebben ze 0 geduld.

Later in de middag zijn we nog op pad gegaan vanwege bosbrand(jes). Even in de gaten houden of we ze moeten blussen i.v.m. dat ze anders misschien overslaan. Gelijk mijn eerste avontuur gehad. Alles gelukkig goed gegaan, maar ik heb al wel gemerkt dat deze branden in dit seizoen nu veel voorkomen...

Al met al een indrukwekkende eerste dag, met hopelijk nog meer mooie dagen te gaan!

Reacties

Reacties

M alhamwi

Jij bent sterk allemaal veel trots op jou ❤️ Pas op voor vuur gráág , Blijf weg van apen ? ik gek op jou ?

Naomi

Hey meisje. Fijn om te horen dat alles goed is gegaan. Samenhorigheid komt vanzelf wel! Spannende dag zo met die brandjes. Ik moest wel een beetje lachen om je, haha, oh nee brand laten we gaan blussen! Oh nee ik moet eerst nog een foto maken. Veel plezier nog en fijne warme nacht. Xx

Maria&Guus Papeleu

Het avontuur is nu echt begonnen!
Geniet ervan
? Guus & Maria

Loes

Nou zeg wat een enerverende dag al. Maar ook een goed begin zo met alle contacten en dat is het halve werk....keep on the good work and enjoy!!

Mam

Na de lange reis val je met je neus gelijk in de avonturenboter. ?
Spannend gelijk al met die brandjes. Gezellig dat je dinsdag een roommateje krijgt.
Morgen vroeg op want de dagen beginnen vroeg daar ha ha.
Geniet er van schattie.

Lieke, Lia, Elle - team VW Travel Active

Wat fijn dat je vlucht & transfer soepel zijn verlopen :) De eerste dag is zo te lezen al een heel avontuur. Hopelijk blijft dat de komende weken. Min de bosbrandjes dan ;) Groetjes

Jan en Elodie

Als dit pad het begin is dan staat je, je nog een mooie tijd te wachten. Geniet er van meid, wees voorzichtig en kijken uit naar je volgende bericht.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active