zambia-zimbabwe.reismee.nl

Dag 3

Ik start mijn ochtend weer in ‘the nursery’. Hier beginnen de vrijwilligers elke dag om 08.15u. Terwijl ik daar bezig ben, word ik opgehaald om mee te gaan naar een ‘primary school’ om de kinderen te leren over dieren. Dit is ongeveer hetzelfde als een kleuterschool, dus heerlijk jonge blije en enthousiast kinderen. Iedereen deed enthousiast mee wanneer er vragen werden gesteld en ze waren allemaal geïnteresseerd aan het luisteren en kijken wanneer er over de dieren werd verteld. Een meisje, Hailey, was super schattig. Was erg leergierig en wist veel, slimme meid. We hadden meegenomen: een slang (python), een egel, schildpadden en een kameleon. Ik heb de egel vastgehouden terwijl Ashton (‘de leraar’) zijn verhaal deed. De andere vrijwilliger heeft de rest vastgehouden. Eenmaal bij de slang aangekomen mochten de kinderen ook proberen de slang vast te houden. Hailey zei heel dapper dat ze niet bang was voor de slang, maar toen het puntje bij paaltje kwam vond ze het toch wel eng. Vervolgens hebben veel kinderen en ook leraressen de slang vast gehouden. Erg dapper van de kids vond ik zo! Toen we klaar waren op deze school, gingen we nog langs een andere school en onze kipleverancier om het lesprogramma te promoten en te kijken of er andere mensen geïnteresseerd waren. Even iedere keer de dozen open doen zodat ze konden zien wat we hadden meegenomen. De slang kroop echter vaak omhoog met zijn hoofd uit de doos, op dat moment heb ik de slang ook aangeraakt en hem met zijn hoofd terug in de doos ‘geduwd’.

Eenmaal terug op Chipangali heb ik samen met 2 andere vrijwilligers, die al bezig waren, het verblijf van de gevogelte schoongemaakt. Takken van de bomen kappen en modder uit de vijver scheppen. Een vies klusje want ik zat na afloop helemaal onder de modder. Met blote voeten in een vieze vijver en dan vervolgens ook nog in een doorn trappen. Maar… het is het allemaal goed gekomen en het ziet er een stuk beter uit.

Wanneer ik klaar ben schiet ik gauw in de douche en ga ik even kletsen met mijn nieuwe kamergenoot.


Reacties

Reacties

M alhamwi

Prachtig werk, ik denk dat je blij bent om kinderen te zien

Naomi

Leuk hoor Dimaar. Gezellig dat je kamergenootje hebt nu. Los van al die dieren geen last van muggen en bijen?
Veel plezier nog xx

Dimara

@Naomi
Nee valt reuze mee gelukkig, wel wat spinnen hier en daar;)

Mam

Nou nou je bent er maar druk mee.
Maar goed dat Safa er niet is dan met al die spinnen ha ha.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active