zambia-zimbabwe.reismee.nl

Dag 14

Vandaag ben ik ingeroosterd bij de primates; JIPPIE de eerste keer dat ik volledig in deze sector ben ingedeeld. We gaan alle waterbakken schoonmaken van alle apenverblijven. Wanneer ik de kooi van Honey gaat grijpt hij mij 2 keer bij mijn kont want hij vindt het niet leuk dat ik daar ben. Chagerijnige aap pff haha volgens mij mag hij mij niet zo...

Daarna starten we met het schoonmaken van de verblijven: alle oude zooi er uit en nieuwe bladeren, zaadbladeren en takken er in. Het ziet er prachtig uit al zeg ik het zelf, net een oerwoud zoveel mooie takken hebben we er in gedaan. De apen zijn er erg blij mee! En dat mag ook wel wat er zit een hoop werk in en een groot avontuur toen een van de staff mensen een stukje in de boom moest klimmen omdat de ladder niet lang genoeg was en dan takken moest gaan hakken. Ik ben hartstikke trots op het resultaat; hopelijk blijft het enige tijd zo maar ik vrees van niet...

Dan is het moment daar dat ik voor het eerst dode dieren moet gaan snijden.... ik moet kippen rechtdoormidden snijden met hoofd er nog aan en alle ingewanden die er heerlijk uitkomen wanneer ik het open snij wat een pret. Eenmaal klaar gaan we deze kippen brengen naar onze roofvogels. Ook all done.

We starten met het eten voor de appen; twee kruiwagens vol veel fruit en een beetje groente: zijn ze dol op. Ik ga even tussendoor 15min pauze nemen en wat drinken want drinken had ik al een tijdje niet meer gedaan en het blijft toch warm in Afrika he. Wanneer ik terug kom hebben de apen al hun eten.

We geven nog even snel eten aan de eenden, flamingo’s etc en dan zijn we klaar vandaag! Hard doorgewerkt dus lekker op tijd klaar ?

Ik ga mijn handen 10000x keer wassen met zeep en nog blijven ze enigszins zwart maar gelukkig zijn de kippensappen er wel vanaf. Ik ga een heerlijke goede scrub douche nemen en maak gelijk mijn schoenen schoon; althans ik doe een poging...

En vanavond op tijd naar bed want afgelopen nacht een korte nacht gehad en morgen moeten we vroeg op want dan gaan we naar de Rhyno Walk. Heb er nu al zin in!! Souvenir verzoekjes iemand??

Reacties

Reacties

mam

Wat is dat toch met die kont van jou. Heeft die speciale aantrekkingskracht haha.
Je moet daar wel van alle markten thuis zijn he. Nu ook al voor slagerinekke spelen.
Wel lekker afwisselend dat je zo iedere keer een andere afdeling doet.
Kruip maar vroeg onder de wol en heel veel plezier morgen bij de neushoorns.
xxx

Loes

Jeetje Dimara, je bent wel van alle markten thuis hè....zelfs slachten gaat je niet te ver. En ik had nog nooit van een Pangolin gehoord, laat staan dat ik er een had gezien (op foto). Wat een typisch beestje.
Nou ik hoop maar dat de Rhino Walk leuk is geweest. Succes en tot de volgende keer.

Groetjes, Loes
p.s. ik wacht met smart op foto's

Anja

Hee lieverd, wat een verhaal zelf slachten brrr ik heb ooit met mama gezien hoe ze een koe gingen slachten niets voor mij maar superknap van jou. Geniet van jullie uitstapje en kom over paar dagen veilig weer terug op het kamp. ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active