zambia-zimbabwe.reismee.nl

Dag 25

Vandaag ben ik ingeroosterd bij de primates; dit zijn de apen en de roofvogels. We maken de verblijven van de roofvogels schoon: halen oud voedsel weg en verversen de waterbakken. Tijdens de animal time ga ik naar mijn favoriet Karla toe; de beeldschone luipaard. Dan is het lunch tijd en daarna gaan we de kooien van André, Steven en Honey (een aantal aapjes) decoreren. We verzamelen wat takken en gaan de verblijven inrichten met deze takken. Het ziet er weer prachtig uit, net een jungle. Ze zijn alle drie dan ook erg blij met hun 'nieuwe' verblijf; heel leuk om te zien! Daarna is het voedertijd voor de apen en ze worden vandaag getrakteerd op chips en fanta. Blijkbaar zijn apen daar dol op! Eerst gooien we alle kleine zakjes chips om in een kruiwagen zodat we de voederbakken makkelijk kunnen vullen. En de flesjes fanta hoeven we blijkbaar niks mee te doen en kunnen we zo in de kooien gooien, want apen zijn slim en krijgen ze zelf open of ze bijten een gat met hun tanden. We geven de apen niet te veel Fanta, omdat ze anders een suikeroverdosis krijgen haha. Een van de bavianen had zijn fanta met 5 seconden leeg haha. Goed al met al een leuke dag!

Jan

Je heb het zo te lezen goed naar je zin meid en wat bijzonder dat apen junkfood eten, maar primaten zijn toch alleen apen en geen roofvogels ........... toch? Voor het zelfde geld zit je die vogels een banaan te voeren.

Dimara van Wichen

Ja het heet officieel Primates and Prey geloof ik, maar ik noem het altijd alleen primates hahaha. Ja heel bijzonder ik stond er zelf ook van te kijken en vooral dat ze er ook zo dol op zijn.

Mam

Jeetje dat jullie chips en Fanta aan de apen geven zeg. Ha ha lijken ze toch wel heel erg op mensen.
Volgende keer willen ze een biertje?

Naomi

Chips en Fanta... yah rabbi. Lekker gezond haha