zambia-zimbabwe.reismee.nl

Dag 37

Vandaag krijg ik mijn introductie; in de ochtend praat ik met Rabeccah over het ontstaan van de organisatie en wat ze allemaal doen, waar het geld heen gaat etc. Erg interessant en bewonderingswaardig hoeveel ze al bereikt hebben en erg leuk om te horen dat het hele vrijwilligers idee eigenlijk begonnen is met de Nederlanders. Na de lunch ga ik de stand in met een jongedame die me begeleid. Ik kan haar alleen erg moeilijk verstaan en volgens mij begrijpt ze mij ook niet altijd haha. Maar goed, ze laat me de stad zien: lokale souvenirmarkt, de straten van de stad en ik regel een simkaart en data voor mijn mobiel. Eenmaal klaar gaan we terug en ga ik om 17.00u met 2 andere vrijwilligers naar voetbalclub. Hier komt de hele buurt samen om te voetballen. Wij gingen mee doen. Dit was geen goed plan. Dimara is een beetje dom. Want zoals jullie weten ben ik geblesseerd geweest maar ben ik ook erg fanatiek en kan ik moeilijk rustig aan doen. Helaas maak ik een verkeerde beweging en zwik ik (weer) door mijn geblesseerde knie. Iedereen komt om me te helpen en verontschuldigen zich. Erg grappig; in Zambia verontschuldigen anderen zich wanneer jij pijn hebt. Ik ga toch maar aan de kant zitten waar ik word overspoeld door Afrikaanse kindjes. Gelukkig is de pijn in mijn knie niet zo erg als de vorige keer en kan ik gewoon lopen. Helaas wel pijn en wat stijf. Ik leer het ook nooit haha....
Na het avondeten spelen we een ander spelletje; jungle speed. Een stressvol spel dat soms gewelddadig kan zijn haha. Erg gezellig en dan gaan we weer naar bed.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active