zambia-zimbabwe.reismee.nl

Dag 40

Dinsdag had ik mijn eerste dag gehad op de farm. Vandaag heb ik mijn eerste dag op de Linda Community School. Ik loop samen met andere vrijwilligers naar de school. Dit duurt zo'n anderhalf uur. In het begin observeer ik eerst hoe de andere vrijwilligers les geven. Ze beginnen met het bespreken van hun wiskunde toets en daarna is het tijd voor Engels. Ze oefenen met het schrijven van een brief voor een pen pal. Dafne (een van de vrijwilligers) heeft namelijk pen pal maatjes kunnen regelen op de school van haar moeder (lerares) in Denemarken. Super leuk! Daarna is er een korte 20 minuten pauze. Na de pauze is het tijd voor 'science'. Deze es gaat vandaag over drugs. Ik vind de kinderen erg jong om hierover te leren maar blijkbaar komt het veel voor bij ouders... Tussendoor ga ik met 2 meiden mee kool brengen bij een oudere dame. Zij heeft een van de schoolkinderen in huis genomen toen dit kindje op 2/3 maanden jarige leeftijd weeskind werd. Ze hebben het niet breed en deze vrouw is erg oud en kan dus ook niet echt werken. Ze hadden eerder al wat eten voor haar gekocht, maar ze had geen kolen om vuur aan te steken zodat ze het eten kan bereiden. Dus vandaag gingen we even de kolen brengen.
Rond 12.00u zijn de lessen afgelopen. Dan gaan we samen met de leraressen nshima maken. Dit is een traditioneel Zambiaans gerecht. Dit duurt even, maar een interessant proces om te zien. Daarna natuurlijk zelf even proeven.
Rond 16.00u lopen we naar huiswerkclub. Vanaf mijn school is dit namelijk op loopafstand. Dit is weer erg leuk om te doen. Dan zit de dag er op en gaan we met de taxi terug naar Sunbird. 

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active