zambia-zimbabwe.reismee.nl

Dag 52

In de ochtend begint Dafne met wiskunde. Daarna doe ik Engels: bijvoeglijke naamwoorden en vergrotende en overtreffende trap. Engels voor de pauze is zo maar erg kort dus ik heb het er over met Dafne of we sociale studies voor de pauze kunnen doen en Engels er na. Op deze manier hebben we meer tijd voor Engels. Dit doen we voor het vervolg! Vandaag geef ik na de pauze dus nog even social studies. Vandaag haat het over het familieleven en het belang daarvan. Ik laat ze als een opdracht zelf redenen opschrijven waarom hun familie belangrijk voor ze zijn. Hier komen de leukste dingen uit, van schoolgeld tot het geven van eten en geld, ze leren je respect en helpen je bij problemen en huiswerk. Erg leuk om te zien welke antwoorden ze geven. Ook laat ik ze een stamboom van hun gezin maken. Ik geef ze een voorbeeld a.d.h.v. mijn gezin. De resultaten zijn erg leuk. Sommigen hadden hun vader e.d. met een vrouwelijk symbool getekend, en veel hadden de broers en zussen onder elkaar gezet i.p.v. naast elkaar. Grappig om te zien hoe sommige 1-2 broers/zussen hebben en andere wel 12! Ook zag ik de namen: Fred, Tonny en Naomi voorbijkomen in de stambomen van de kinderen hahahah..
Dan zit school er weer op. Vandaag is het dinsdag en beginnen we met sportclub! De goals en basketbalringen zijn nog niet klaar, dus we doen vandaag wat voetbal spelletjes/oefeningen en ik doe rustig mee. Daarna spelen de kids een wedstrijdje. De kinderen hebben het erg naar hun zin, dit is super leuk om te zien. Ik vind het erg leuk om bij naschoolse clubs te helpen; de kinderen vinden dat erg leuk. Na sportclub ga ik door naar huiswerkclub. Dit is ook weer erg leuk, maar ik ben blij wanneer we terug naar huis gaan want het was een lange vermoeiende dag. In de avond lekker relaxen en spelletjes spelen. Ik heb inmiddels al veel nieuwe spelletjes geleerd haha..

Reacties

Reacties

Loes

Grappig om te lezen dat de namen van jouw familie ook voorkomen in verweggiestan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active