zambia-zimbabwe.reismee.nl

Dag 69

In de ochtend gaan we weer naar school. Daar komen we er achter dat er blijkbaar een ouder vergadering is. Dus we kunnen het lokaal niet in. Daarom starten we maar met leesclub in de 'hal'. Ik lees wat boeken met kinderen individueel om ze wat meer te kunnen helpen met hun Engels. Plotseling breekt er een gevecht uit tussen 2 van mijn studenten: Matthew en Rodrick. Blijkbaar had Rodrick Matthew gister aan een beetje geïrriteerd door Nijanji te praten. Matthew kan deze taal niet begrijpen, omdat hij oorspronkelijk uit Zimbabawe komt. Hij had waarschijnlijk het idee dat Rodrick hem belachelijk aan het maken was of slechte dingen zei. En toen Rodrick vandaag bij leesclub nog een keer wat in Nijanji tegen Matthew zei was dat de druppel die de emmer deed overlopen. Gelukkig haalden zijn klasgenoten ze vrijwel meteen uit elkaar. Dafne en ik sneller er naar toe en nemen ze apart om te zien wat er gebeurd is. Wanneer we aan het praten zijn worden Rodrick en Matthew bij hun lokale leraar geroepen. Hij is daar met hun een gesprek aangegaan en Dafne en ik hebben de leesclub nog wat voortgezet. Daarna sturen we de kinderen voor pauze. Wanneer de pauze over is kunnen we inmiddels ons lokaal weer in. Dan herhalen we alle stof van wiskunde nog even voordat ze volgende week tentamens krijgen. Veel informatie en veel oefenen. Ik heb geen tijd om de tandenborstels uit te delen dus dat doen we een andere dag. Dan zit het er weer op; terug naar huis, toetsen voorbereiden, eten en naar hw club. Vandaag op hw club was geweldig, want Davies was er weer! Dus ik was super blij. Hij heeft de hele tijd bij mij gezeten. Ik heb hem vertroeteld en natuurlijk gezegd dat ik hem zo had gemist. Halverwege raakt hij nog 'gewond' per ongeluk door een ander jongetje. Davies had een beetje bloed op zijn hoofd. Dus met een tissue het bloed deppen en proberen te stelpen. Gelukkig is het maar een ienieminie wondje, dus dat moet goed komen. Gedurende de hele hw club ook lekker muziek gedraaid, beetje zingen: super leuk! En de laatste dag voor Taylah & Dayna , dus wat cadeautjes voor de kids en een leuke tijd. Dan zit het er weer op. Ik heb Davies wat nieuws geleerd in 'math' en heb hem laten pinky promisen dat hij maandag komt, zodat we samen meer kunnen oefenen. Dus maandag kan ik weer met hem aan de slag. Voor nu ga ik erg blij en opgelucht naar huis. 's Avonds doe ik het rustig aan want ik ben vrij moe.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active