zambia-zimbabwe.reismee.nl

Dag 71

In de ochtend lekker geslapen tot 9u, blijven liggen tot 10u. Mezelf klaarmaken en dan ben ik de hele ochtend tot 13.15 ong bezig met mijn kleren wassen pff wat een werk. Even lunchen, mezelf opfrissen, relaxen en om 15.00u gaan we langs bij een weeshuis. We krijgen een rondleiding en kunnen overal even kijken. Het ziet er goed uit, er verblijven momenteel 34 kinderen. Sommige kinderen komen bijv. uit Tanzania, Congo, maar deze blijven alleen korte tijd. Ze waren bijvoorbeeld op reis met hun ouders/familie zonder paspoort. De familie moet dan de gevangenis in, maar omdat de kinderen zo jong zijn hoeven ze niet de gevangenis in. Zij verblijven tijdelijk in het Luasi huis, tot hun familie vrijkomt. De kinderen worden via het ministerie van de overheid doorverwezen naar het weeshuis . Na de rondleiding ontmoeten we de kinderen. Wanneer we binnenkomen zijn ze aan het zingen voor ons en aan het klappen. Dit zo aanschouwen maakt me een beetje emotioneel. Even een gek ding tussendoor: Het is Christelijk dus als je niet Christelijk bent wordt je wel verwacht je aan de 'huisregels' te houden, wat inhoud Christelijk zijn/gedragen. Persoonlijk vind ik dit een beetje vreemd, maar het is goed dat ze überhaupt hulp krijgen. Daarna gaan we terug. De rest van de dag doe ik het rustig aan, loop de toetsen door met Dafne, beetje kletsen, spelletjes doen. Een rustig avondje. Een andere vrijwilliger kookt vanavond, ik ben benieuwd..

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active