zambia-zimbabwe.reismee.nl

Dag 55

Janneke en ik werken vandaag op de 'farm', dus ik heb mijn les voorbereidingen aan Dafne gegeven; werkwoorden en kwaliteiten in een partner. Janneke en ik nemen wat spullen mee voor de kinderen/school op de farm. Ik neem een kleurboek en een groepskleurplaat mee. Het kleurboek gaat naar de hele kleintjes en de groepskleurplaat naar groep 1. In deze klas helpen wij vandaag mee, aangezien Thomas (de opzichter) er vandaag niet was en wij de spulletjes wilden geven. Janneke had een biologie luiken boekje meegenomen. Daarmee waren we begonnen. Zij ging voorlezen en liet ze de luiken zien. Dit was erg leuk en informatief voor de kids. Daarna gaan ze aan mijn groepskleurplaat kleuren. Eerst gaan er 6, en de rest doet wat rekenen en na de pauze wisselen ze om. Ik moet eerlijk toegeven, ik was verbaasd over hoe goed ze al binnen de lijntjes konden kleuren. Dit was super leuk om te zien, hoe leuk en enthousiast ze waren over de kleurplaat. En het zag er prachtig uit. Rond 11.45u lopen we aan naar de Linda school, omdat we onze klas nog even (voor de zekerheid) willen laten weten dat we om 13.00u een 'art' club starten. Dit richten we in als een soort handenarbeid club; tekenen, schilderen, knippen en plakken. Super leuk! De kids hebben genoten ook al was het delen soms moeilijk, haha. Na de opstart heb ik zelf lekker meegedaan met tekenen. Mijn hennadesigns vielen erg in de smaak. Alle kinderen waren erg geïnteresseerd. Eerst kwam er een kindje vragen of ik er ook een op zijn papier wilde maken en voor ik het wist was ik dat de hele les aan het doen. Aan het einde van de les wel 6-7 kinderen gehad, haha super leuk dat ze mijn tekeningen zo mooi vonden. Ook erg leuk dat de club mijn eigen klas was. Leer je ze toch wat beter kennen en zien ze jou ook in een ander daglicht. Zeker met alle clubs: lees-, sport-, en artclub. Ik heb even zitten praten met Richard toen ik een tekening voor hem maakte; over Nederland, fietsen en of we ook donkere mensen in Nederland hadden en of we die dan niet doden?! Volgens mij was het een grapje, maar ik vond het een erg raar grapje.. dat hij het ergens misschien wel serieus bedoelde?? Maar hij wilde wel met mij mee naar Nederland, vooral vanwege de fietsen volgens mij haha. Vervolgens vraagt hij 'teacher, what is your name again?' Dus ik even doen alsof ik heel teleurgesteld ben dat hij het is vergeten haha. Wanneer ik dan mijn naam zeg, kan hij het niet echt uitspreken. Zo kom ik er toch maar weer achter dat ik een moeilijke naam heb haha. Dus ik zeg tegen hem geef me maar een Afrikaanse naam, dan heet ik voortaan zo. Zegt hij in eerste instantie Christine ofzoiets, dus ik zeg nee dat is geen Afrikaanse naam, dat is Engels haha. Geef me maar een Afrikaanse naam. Dus vanaf nu heet ik: TEACHER LUYANDO. En dit betekent 'to like of to love'. Hoe cute is dat?! Ik ben tevreden met mijn mooie Afrikaanse naam!
Dan zit artclub er weer op. Gauw opruimen, wat eten, naar het toilet en dan loop ik aan om naar homeworkclub te gaan. Ik had mam verteld van het uitstapje met de kids en toen had ze aangeboden voor de resterende kinderen te betalen. Dus ik vroeg nog; zeker weten? want zijn erg veel kids daar. Dus vandaag even checken hoeveel kinderen er nog over zijn, die mee kunnen/willen. Bij hw club even aan Moses gevraagd; nog 20 kinderen. Dit vond mam goed, dus betaalt zij voor de resterende 20 kids: super lief, en ze zullen er zo blij mee zijn! Dit ook aan Moses doorgegeven en hij was hier ook erg blij mee (al begreep hij het misschien niet helemaal). Ik heb er nu al zin in: het wordt zeker een groot succes!
Hw club was vandaag wel lichtelijk een gekkenhuis. Er waren alleen 4-5 vrijwilligers en heel veel kids. We werden overspoeld met schriften en kinderen haha. Om 17.00u zit het er weer op en gaan we terug naar huis. Ik ben best wel op. Ik hou het op een rustig avondje en vannacht goed slapen en.... uitslapen; want het is weekend!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active