zambia-zimbabwe.reismee.nl

Dag 59

Vandaag was een lange, vermoeiende dag. Eerst in de ochtend les gegeven. Daarna lunchen. Tijdens de lunch worden we geroepen; er is een meisje gewond geraakt. Ze had een voetbal goaltje op haar hoofd gekregen, resultaat: een flinke diepe gaap op haar wenkbrauw. We zijn toen met haar naar de kliniek gelopen. hier een tijdjes gewacht. Uiteindelijk kwamen de oma en een familie vriend ook proberen uit te leggen wat er was gebeurd en wat ze nodig had. Dan konden wij terug naar sportclub, wat inmiddels al begonnen was. De kinderen wat basketbal en voetbal oefeningen/spelletjes. Op het laatst spelen we een voetbalwedstrijdje. De jongens houden er niet van als meisjes mee doen. Erg grappig om te zien en ze er mee te plagen. Rond 14.00u moeten de meiden naar een andere activiteit, dus blijven alleen de jongens over. Hier zijn ze erg blij mee haha, maar niet voor lang! Ik plaag ze wat en ga zelf mee spelen, zodat ze tenminste nog 1 meisje hebben die het niveau omhoog kan tillen   Ik kan echter niet in het veld spelen vanwege mijn knie, dus ik ga mooi keepen. En of course winnen wij!   

Wat ik ook super goed vond om te zien is hoe bewust veel kinderen zijn van bloed/aids. Toen we klaar waren ging ik namelijk mijn teamgenoten een high five geven. En 1 jongen zei sorry kan niet en liet zien dat zijn hand een klein wondje met bloed had.  Dus dan maar even de ellebogen gebruiken...  Ik was hierdoor wel verrast en onder de indruk.

Goed sportclub eenmaal afgelopen, even zitten en wat drinken. Dan zien we inmiddels weer het gewonde meisje; mooi gehecht en een tetanusprik gehad. Het zag er stukken beter uit, gelukkig maar.. Na een paar minuten moeten we weer door naar hw club. Het is erg druk vandaag. Ik heb veel kindjes die werk willen. Ook zie ik mijn kindje van mijn allereerste dag. Ik vroeg me al weken af waar ze was. Blijkt dat ze er al die tijd gewoon was, maar dat  ik haar niet meer had herkend. Op de een of andere manier zag ze er heel anders uit. Toen ze vandaag bij me kwam zitten en vroeg of ik nog wist wie op mijn eerste dag naar me toe kwam en ze zei dat zij dat was, was ik in shock. Ik had haar helemaal niet herkend; super raar! Misschien dat de hoeveelheid kinderen ook een rol speelt..  
Was wel super leuk haar weer te zien; zo'n slimme meid! Na een drukke dag, ben ik blij lekker naar huis te kunnen. Heerlijk douchen, eten, uitrusten, kletsen en spelletjes spelen. Daarna lekker slapen want ik ben op!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active