zambia-zimbabwe.reismee.nl

Dag 63

In de ochtend gaan we op pad naar het uitstapje! Nog even langs de supermarkt etc. We verzamelen bij hw club. Een van mijn kindjes was er niet Hij is ook niet meer gekomen, dus we moesten gaan zonder hem. Dit vond ik wel echt super balen. Uiteindelijk zijn er 45 kinderen die meegaan. De kids gaan in de bus en wij in een taxi er achter aan. De kinderen beginnen te zingen in de bus; super leuk, zo blij waren ze. En ze hadden zich ook helemaal opgedoft; mooie kleren aan, de haren netjes. Een echte speciale aangelegenheid voor de kinderen! Ook zongen ze zo hard dat wij het in de taxi konden horen haha.
Daar eenmaal aangekomen gaan we naar binnen om te betalen. Omdat ik mijn werkvisum (verlenging) nog niet heb, de papieren zijn nu namelijk onderweg, moet ik de mezungu (blanke) prijs betalen... Dus ipv 12 kwacha, die de rest betaalt, moet ik 250 kwacha betalen...pfft. Nogal een verschil! Proberen uit te leggen dat ik ook een vrijwilliger ben en met de rest werk heeft geen zin, ik moet nog steeds 250 kwacha betalen. Helaas even balen maar we laten het uitstapje niet verpesten! Het is vandaag erg warm, dus de wandeling wordt nog een opgave. Het eten dat we voor de kinderen hebben meegenomen, laten we in de auto want rondom de Falls lopen de bavianen gewoon rond en als die je met eten zien kunnen ze je aanvallen om het eten te pakken. De kinderen willen allemaal graag op de foto en willen foto's maken met de telefoon/camera. Er zitten best een aantal leuke foto's tussen haha. Maar vooral heel erg veel!
Zoals ik al dacht is het lopen vermoeiend vanwege de hitte. Het is een en al zweten. Dichtbij de Zambezi rivier stoppen we even, even zitten, wat eten en daarna lopen we terug richting uitgang. De kids vonden het erg leuk! dan moeten we nog even (best 'n poos) wachten op de buschauffeur, die is blijkbaar aan het lunchen en moet nog vanuit de stad komen... Wederom net als op de heenweg is de bus eigenlijk te klein voor het aantal kinderen. De bus ingaan is daarom wat hectisch. Zeker omdat er al 2-3 andere mensen in zaten (familie vd chauffeur?) En bij het instappen delen we een banaan, lolly en koekjes uit. Al met al zitten ze allemaal in de bus en gaan wij in de auto en dan zit het uitstapje er op.
Bij terugkomst even wat eten, daarna klein dutje doen/relaxen. Na een uur of 2 moet ik dan mijn was gaan doen. Hier ben ik dan ook een tijd mee bezig haha. Avondeten en in de avond heb ik een goed gesprek met Imogen. Dan is het weer tijd voor bed.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active